dutch fashion brand - vanilia

vorig jaar deze tijd: ik was mijn hippie stroken bloemenrokken, de vele ondraagbare vintage jurken en het feit dat ik gewoonweg geen enkel simpel shirt in de kast had hangen, helemaal zat. ik was op zoek naar duidelijkheid en meer simpele vormen in mijn kleding. via powerwoman natascha van colour & spice kwam ik terecht bij een andere powerwoman linda van styled by linda. de blogpost die ik hierover schreef, vind je hier.
eigenlijk kwam haar advies neer op less is more en meer vrouwelijkheid in mijn stijl verwerken. en natuurlijk als ik daar zin in heb, aangevuld met mooie, gekke, opvallende accessoires, maar een enkele accessoire tegelijk. jaja, ik was the queen of veel tegelijk (en ringen, kettingen en oorbellen in dezelfde outfit).

ik kan het je van harte aanraden om je door een stylist te laten adviseren. zo'n consult vertelt je niet alleen over wat voor kleding bij je past, maar ook over keuzes maken in je kledingkast, kleurgebruik, welke stoffen en vormen bij je lijf passen. ik ben me vanaf dat moment weer gaan interesseren in wat goed bij mij past [en daar is mijn portemonnee ook heel blij mee:)]

in mijn zoektocht naar mode die mij mooier maakt, kwam ik uit bij het nederlandse vrouwenlabel vanilia. een merk dat past bij mijn nieuwe stijl: vrouwelijk, duidelijke basiclijnen, mooie uni-kleuren en vooral: stijlvol en fris.
de collecties van vanilia zijn te verdelen in drie stijlen: sport couture, modern business en celebrate.
ken je de meest sympatieke lifestyleblogster op het net, garance dore? met haar gevoel voor chique normcore, zou ze heel goed bij vanilia passen. have a look>>>>
vanilia collection modern business


vanilia sport couture



vanilia collection celebrate

3 comments:

  1. Zo'n advies is fantastisch! Een aantal jaren geleden heb ik advies gekregen van styliste Nicolette van der Werff van het Algemeen Dagblad. Zij heeft/had elke maandag een rubriek. Ik vond het verbluffend en heel praktisch! Daar kan ik wel eens een blogpost aan wijden. Zo vaak stond ik niet in de krant.
    Vanilia vond ik altijd erg mooi en ik ben het uit het oog verloren. Dat heeft waarschijnlijk ook met mijn budget te maken.

    ReplyDelete
  2. Hey Hydi, zo herkenbaar dit. Een jaar geleden alle vintage bloemen en hysteria uit mijn kast verwijderd. Ik kies voor meer gedempte kleuren met hier en daar een kleur accent. Ik vind mijn stijl terug in COS en Joline Jolink, waar ik mij met mijn curves meer in thuis lijk te voelen. Vanilia is een prachtig merk om te zien, maar gek genoeg, koop ik er zelden iets. Te statig voor mij ofzo. Succes met je blog! Ik ga je volgen. Liefs!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Eliane, mooie merken die je noemt. Ik koop ook bij Cos en tegenwoordig tevens bij &OtherStories. En grappig dat ook jij geen zin meer had in al dat gedoe!
      Ik volg jou natuurlijk allang:)

      Delete

★thank you and see you again next time★